اسپیکر مانیتورینگ Focal Solo6 Be

  • ویژگی های اسپیکر مانیتورینگ Focal Solo6 Be در یک نگاه  
  • دارای 2 آمپلی فایر یکی به توان 100 وات برای فرکانس های بالا و دیگری با توان 150 وات جهت فرکانس های پایین
  • ووفرهای 6.5  اینچی از جنس كامپوزيت W  برای بیس قدرتمند و distortion بسیار پایین
  • دارای تویتر 1 اینچ از جنس برليوم 
  • محفظه‌ی TMD برای تولید فرکانس‌های میدرنج طبیعی
  • دارای پاسخ فرکانسی از 40 هرتز تا 40 کیلو هرتز

برای قیمت تماس بگیرید

ناموجود

  • پشتیبانی فنی

    تضمین خدمات پس از فروش با پشتیبانی ویژه
  • گارانتی محصولات

    کالاهای آکبند دارای 12 ماه گارانتی
  • تست سلامت

    7 روز مهلت تست سلامت کالا
  • ارسال رایگان

    شامل لوازم استودیو و دی جی

مشخصات محصول

برند

سایز ووفر

سایز تویتر

نوع ووفر

جنس ووفر

جنس تویتر

توان ووفر

توان تویتر

پاسخ فرکانسی

تنظیمات کالیبراسیون

محل خروجی هوا

نوع ورودی

وزن

توضیحات

اسپیکر مانیتورینگ Focal Solo6 Be :

به گفته کمپانی فوکال شنیدن صدای چنین اسپیکر مانیتوری در لحظه اول بسیار تعجب بر انگیز است. این مدل با بهره مندی از جدیدترین متد روز دنیا و پاسخ گویی فرکانس بسیار نزدیک به آستانه شنیداری، تفکیک متناسب بین فرکانس ها و استفاده از امپلیفایر های کلاس AB یک مدل محبوب برای میکس است. طراحی ووفر این محصول از جنس کامپوزیت باعث آن می شود که این گونه فرکانس های پایین را از 40 هرتز ارائه کند و با توجه به اندازه 6.5 اینچ دیافراگم خود بدون هیچ گونه هیاهو و رزونانس در بدنه اسپیکر، صدایی بسیار شفاف و با ثبات را در فرکانس های پایین از خود عرضه کند.

توییتر گنبد وارونه – مشخصه ى فوکال – شاید بهترین مبدل باشد. این طراحى راندمان، دقت، و انرژى بالایى را تضمین مى کند. مزیت خاص توییتر گنبد وارونه بهینه سازى اتصال مکانیکى بین گنبد و سیم پیچ صداست. سیم پیچ در ارتفاع میانى روى گنبد ثابت شده است و بصورت یکنواخت سطح گنبد را به حرکت درمى آورد. گنبدهاى محدب براى یک سطح انعطاف پذیر در بالاى 16 کیلوهرتز غیر فعال مى‌شوند. اما گنبد وارونه مستقیماً به هوا انعکاس مى کند و راندمان ماکزیمم دارد که موجب صدایى‌ به شدت دقیق مى شود. منحنى پاسخگویى گنبد واضحاً خطى تر از گنبدهاى محدب است. همچنین گنبد وارونه بر خلاف توییترهاى ریبون، باعث پراکندگى بیشتر در هوا مى شود و جهت گیرى آن بسیار کم خواهد بود.

بخاطر استحکام خارق العاده، برلیوم بهترین ماده براى گنبد توییتر است. بعد از دو سال تحقیق و توسعه، فوکال اولین گنبد وارونه ى برلیومى خالص دنیا را تولید کرد، که قادر به پوشش بیشتر از 5 اکتاو (1000 هرتز تا 40 کیلوهرتز) مى باشد.

ممکن است بپرسید چرا فوکال براى پاسخگویى زیادى تا 40 کیلوهرتز تلاش کرده است؟ اگر بتوانید پاسخگویى فرکانسى را گسترش دهید، درکى که از جزئیات خواهید داشت بهتر خواهد شد. همچنین، خطى بودن منحنى پاسخگویى اسپیکر بر اساس عملکرد سه پارامتر مختلف است: سبکى، استحکام، و دمپینگ. تا به امروز، تنها یک ماده اجازه ى متحد شدن این پارامترها را مى دهد: برلیوم. براى گنبدهایى با جرم یکسان، برلیوم هفت برابر محکم تر از تیتانیوم و الومینیوم است، که این دو نیز به استحکامشان مشهور هستند. در نتیجه موج صدا سه برابر سریع تر از تیتانیوم و دو و نیم برابر سریع تر از الومینیوم منتشر مى شود. در نهایت، خطى بودن منحنى‌ پاسخگویى فرکانسى، شفافیت اکوستیکى، و پاسخ لحظه اى‌ توییتر برلیوم به حد اکثر مى رسد و صدایى بى نقص را ارائه مى‌ کند.

این ووفر امکان بهینه سازى کامل منحنى پاسخگویى فرکانسى را به لطف کنترل کامل سه پارامتر مى دهد: سبکى، استحکام، و دمپینگ. در کمپانى حرف W به معنى شیشه/شیشه است، زیرا معمولاً دو ورق بافته شده از شیشه به هسته ى فومى بطور ساندویچ پیچیده شده است.

بافت شیشه از بافته شدن به دقت فیبرهاى بسیار بلند بهره مى برد. این انتخاب جرم و سایزى را میسر مى سازد که کمتر از فیبرهاى آرامید یا دیگر فیبرهاى کِولار است که به میدرِنج رنگ مى دهند. همچنین این نکته حائز اهمیت است که پیوند مولکولى بین رزین و شیشه محکم تر از آنچه با فیبرهاى آرامید بدست مى آید است. ساختار ووفر یکپارچه تر و رفتار آن از نظر انعطاف پذیرى بسیار برتر است.این ویژگى هاى منحصر به فرد سبکى و استحکام، کنترل سرعت انتقال سیگنال داخل ماده، و تنظیم ضخامت فوم ساختارى، کنترل بسیار دقیق دمپینگ ووفر W را ممکن مى سازند. تغییر تعداد ورق هاى فیبر شیشه اى و ضخامت فوم مرکزى مى تواند به آسانى رفتار ووفر را با توجه به دامنه ى‌فرکانسى دلخواه بهینه کند. در حین گوش دادن، صداى ووفر W کاملاً شفاف است، پاسخگویى فاز عالى و نرخ دیستورشن بسیار پایینى دارد (20 برابراستحکام بیشتر از فیبر کِولار یا آرامید).

نقد و بررسی کاربران

0 دیدگاه
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

حذف فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “اسپیکر مانیتورینگ Focal Solo6 Be”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد سیستم شوید تا بتوانید عکس ها را به بررسی خود اضافه کنید.